Deklaracja dostępności
Powiat Jarociński zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Jarocińskiego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych dokumentów ponad 980 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej;
- w strukturze Biuletynu istnieją podstrony, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony);
- na wielu podstronach istnieją "udawane" listy.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane;
- nazwy podstron będą sukcesywnie uzupełniane;
- listy będą sukcesywnie formatowane jako wykazy numeryczne/punktowe.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Brygida Andraszak - mejlowo andraszak.brygida@powiat-jarocinski.pl lub telefonicznie +48 62 740 79 22.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Brygida Andraszak,
- Dane teleadresowe: Starostwo Powiatowe w Jarocinie, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, tel.: +48 62 740 79 22
- Adres e-mail: andraszak.brygida@powiat-jarocinski.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek przy Alei Niepodległości 10-12 w Jarocinie - parter
Budynek wyposażony jest w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich prowadzący do drzwi wejściowych Starostwa, od strony Alei Niepodległości 12, umożliwiający dostanie się do wszystkich pomieszczeń Starostwa w tym: Sekretariatu (biura podawczego) oraz biur poszczególnych wydziałów i referatów. Przy wejściu znajduje się również dzwonek przywoławczy dla osób potrzebujących pomocy. Wejście główne do budynku, przy Al. Niepodległości 10, jest niedostepne dla osób poruszających sie na wózkach inwalidzkich (wysokie schody).
Osoba ze szczególnymi potrzebami, jeżeli jest taka potrzeba, uzyskuje pomoc w sekretariacie. Mieści się on na parterze budynku przy wejściu głównym. Pracownik sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia właściwego do jej załatwienia pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do sekretariatu w celu obsłużenia osoby ze szczególnymi potrzebami. Po zakończeniu obsługi pracownik sekretariatu służy pomocą osobie potrzebującej w opuszczeniu urzędu. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami (klucz znajduje się w sekretariacie). Toaleta wyposażona jest w bezprzewodowy system przywoławczy.
Budynek przy ulicy Kościuszki 10 w Jarocinie – parter i I piętro
Budynek wyposażony w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych od strony parkingu z boku budynku (dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim). Po przywołaniu pracownik Starostwa (Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami) może obsłużyć osobę bezpośrednio przy wejściu do budynku lub skierować do Sekretariatu w sąsiednim budynku Starostwa, przy alei Niepodległości 10. Pracownik sekretariatu przeprowadza wstępną rozmowę z osobą ze szczególnymi potrzebami w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy, następnie powiadamia, właściwego do jej załatwienia, pracownika odpowiedniego wydziału Starostwa. Powiadomiony pracownik udaje się niezwłocznie do Sekretariatu w celu obsłużenia osoby. Po zakończeniu obsługi pracownik Sekretariatu służy pomocą osobie potrzebującej w opuszczeniu urzędu. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Budynek przy ulicy Zacisznej 2a w Jarocinie - parter
Budynek wyposażony jest w podjazd do drzwi wejściowych, od strony ul. Zacisznej 2, umożliwiający dostanie się osobie na wózku inwalidzkim na parter do pomieszczeń Starostwa (Referat Komunikacji i Dróg), gdzie osoby te mogą załatwiać swoje sprawy urzędowe. W budynku brak toalety przystosowanej dla osób z niepełnosprawnościami.
Przed każdym budynkiem Starostwa Powiatowego w Jarocinie wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Obsługa osób z niepełnosprawnością wzroku:
- Starostwo zapewnia możliwość wejście do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. Pracownik Starostwa może poprosić właściciela psa o okazanie dokumentów potwierdzających, że pies jest psem przewodnikiem/asystującym;
- Starostwo zapewnia informację o rozkładzie pomieszczeń we wszystkich budynkach w sposób wizualny i dotykowy. Przy drzwiach wejściowych do budynków znajdują się mapy tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń w budynkach, wykonane z akrylu z barwnym poddrukiem i warstwą dotykową oraz brajlem, montowane na ścianie;
- Na schodach wejściowych do budynków Starostwa zamontowano nakładki kątowe aluminiowe, antypoślizgowe w kolorze czarnym;
- Przed wejściami do wszystkich budynków Starostwa znajdują się pasy ostrzegawcze zewnętrzne informujące o wejściu do budynku. Pasy w kolorze grafitowy zostały zamontowane trwale do podłoża;
- Wewnątrz budynku przy Al. Niepodległości 10-12 (wzdłuz całego korytarza) oraz przy ul. Zacisznej (w korytarzu głównym) znajdują się linie prowadzące składające się z poczwórnej linii w kolorze kontrastowym do posadzki;
- We wszystkich budynkach Starostwa, przed wejściem do biur, znajdują się pola uwagi składające się z pojedynczych guzów w kolorze kontrastowym do posadzki;
- W budynku przy Al. Niepodległości 10 -12 wszystkie drzwi do biur zaopatrzone są w tabliczki z opisami pomieszczeń w alfabecie Braille'a;
- Starostwo zapewnia elektroniczny dostęp do dokumentów (w tym w formacie pdf), informacji o swojej działalności, regulaminach i procedurach;
- Stanowisko obsługi klienta wyposażone jest w ramkę do podpisu oraz lupę elektroniczną ułatwiającą złożenie podpisu oraz odczytanie dokumentów przez osobę niewidomą lub słabowidzącą.
Obsługa osób z niepełnosprawnością słuchu i trudnościami w komunikowaniu się:
- Starostwo zapewnia obsługę z pomocą tłumacza języka migowego przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez stronę internetową. Każdorazowo tłumaczenie odbywa się w czasie rzeczywistym. Klient nie musi z wyprzedzeniem zgłaszać chęci skorzystania z usługi;
- W budynku Starostwa przy Al. Niepodległości 10-12 w punkcie obsługi klienta oraz w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej dostępne są pętle indukcyjne, które wspomagają słyszenie. Stanowiska oznaczone są odpowiednim piktogramem, widocznym na wejściu. Osoba słabosłysząca nie musi zgłaszać chęci skorzystania z pętli. Urządzenie działa przez cały czas.
Obsługa osób z niepełnosprawnością intelektualną osób w spektrum autyzmu:
- Starostwo zapewnia informacje i możliwość komunikacji w tekście łatwym do czytania i zrozumienia (tekst ETR).
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2025-02-10 13:09