Treść strony
Ząłącznik do uchwały
Zarządu Powiatu w Jarocinie Nr .........
z dnia ...................................................
Regulamin Organizacyjny
Zarządu Dróg Powiatowych w Jarocinie
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1
Zarząd Dróg Powiatowych z siedzibą w Jarocinie zwany dalej "Zarządem" jest jednostką budżetowa podległą Radzie Powiatu.
§ 2
Zarząd działa na zasadzie pełnego rozrachunku gospodarczego jako jednostka budżetowa.
§ 3
-
Przedmiotem działania Zarządu jest zarządzanie drogami powiatowymi w granicach Powiatu Jarocińskiego.
-
Zadania Zarządu obejmują w szczególności :
-
opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej
-
opracowywanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg, oraz obiektów mostowych
-
pełnienie funkcji inwestora
-
utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą
-
realizację zadań w zakresie inżynierii ruchu
-
przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych, oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju
-
koordynacja robót w pasie drogowym
-
wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych
-
prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych
-
przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych
-
wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających
-
przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników
-
przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg
- wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu, oraz wyznaczanie objazdów gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia
-
dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego
-
sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów, oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym
-
prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w gestii Zarządu.
Zarząd może wykonywać inne zadania zlecone przez Zarząd Powiatu.
§ 4
Zarządem kieruje Dyrektor zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu.
§ 5
Dyrektor Zarządu działając zgodnie z przepisami prawa podejmuje decyzję i ponosi za nią odpowiedzialność.
Rozdział 2
Struktura organizacyjna
§ 6
-
Struktura organizacyjna Zarządu obejmuje następujące samodzielne stanowiska pracy i komórki organizacyjne :
-
Dyrektor
-
Główny Księgowy
-
Specjalista do spraw administracyjno-kadrowych
-
Starszy specjalista do spraw rozwoju sieci drogowej i przygotowania inwestycji
-
Specjalista do spraw ochrony pasa drogowego i zamówień publicznych
-
Specjalista do spraw budowy i utrzymania dróg i obiektów mostowych
-
Sekcja bieżącego utrzymania i ochrony dróg
-
Kierownik Sekcji bieżącego utrzymania i ochrony dróg i mostów
-
Stanowiska pracownicze :
-
- dróżnik - kierowca (6)
§ 7
-
Do zakresu działania Dyrektora Zarządu należy w szczególności :
-
wykonywanie zarządzeń, wytycznych i instrukcji organu założycielskiego
-
ustalanie zakresu czynności uprawnień i odpowiedzialności pracowników Zarządu, oraz zadań wynikających z planów i przedsięwzięć organizacyjnych
-
zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Zarządu i przestrzeganie jego regulaminu
-
decydowanie w sprawach przyjmowania, zwalniania i przeszeregowywania pracowników
-
ustalanie wynagrodzeń pracowników
-
składanie oświadczeń, oraz podpisywanie umów i porozumień w imieniu Zarządu
w zakresie jego praw i obowiązków
-
podejmowanie decyzji, oraz wydawanie zarządzeń, instrukcji, regulaminów i poleceń, zgodnie z zakresem działania
-
wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych
-
podejmowanie inicjatyw wobec jednostki zwierzchniej w zakresie działalności Zarządu
-
nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przepisów o zabezpieczeniu tajemnicy państwowej i służbowej
-
dokonywanie kompleksowych i problemowych analiz ekonomicznych dotyczących działalności Zarządu
-
dbanie o właściwe warunki pracy, oraz zabezpieczenie mienia Zarządu przed kradzieżą, dewastacją i pożarem
2. Dyrektor Zarządu ponosi odpowiedzialność za całokształt działalności Zarządu,
a w szczególności za :
-
prowadzenie działalności Zarządu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
-
skutki prawne podejmowanych decyzji i podpisywanych dokumentów
-
zabezpieczenie bezpieczeństwa i higieny pracy, oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe
-
zabezpieczenie tajemnicy państwowej i służbowej
-
W czasie nieobecności Dyrektora obowiązki kierowania Zarządem przechodzą na osobę
Starszego specjalisty do spraw rozwoju sieci.
§ 8
-
Do zakresu działania Głównego Księgowego należy w szczególności :
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z planem kont w sposób umożliwiający
należyte zarządzanie Zarządem
-
prowadzenie analizy syntetycznej i analitycznej kosztów
-
prowadzenie zestawień dowodów księgowych
-
kontrolowanie dowodów księgowych pod względem ich prawidłowości i kompleksowości
-
organizowanie i prowadzenie inwentaryzacji
-
otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
-
opracowywanie preliminarzy finansowych Zarządu wg obowiązujących zasad
-
sporządzanie sprawozdań finansowych wynikających z obowiązujących przepisów
-
prowadzenie księgi inwentarzowej środków trwałych i przedmiotów mienia ruchomego.
-
Główny księgowy ponosi odpowiedzialność w szczególności za :
-
zorganizowanie, sporządzanie, przyjmowanie obiegu dokumentów finansowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji księgowych i zabezpieczenie przed nadużyciami
-
należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych
-
przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i zapewnienie należytej ochrony wartości pieniężnej
-
prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych
-
terminowe i właściwe sporządzanie sprawozdań finansowych
§ 9
Do zakresu działania Specjalisty do spraw administracyjno-kadrowych należy w szczególności :
-
sporządzanie list obecności, planów urlopów, kierowanie na badania okresowe i szkolenia
-
prowadzenie spraw związanych z naliczaniem płac, zasiłków, rozliczeń z ZUS-em, wystawianie delegacji
-
prowadzenie spraw emerytalno - rentowych pracowników ZDP
-
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami pracowników
-
prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych
-
prowadzenie gospodarki kasowej ZDP zgodnie z obowiązującymi przepisami
-
prowadzenie sekretariatu ZDP, przyjmowanie i wysyłanie korespondencji
-
prowadzenie spraw dotyczących zakupów i inwentaryzacji materiałów biurowych
-
prowadzenie spraw socjalnych pracowników ZDP
§ 10
Do zakresu działania Starszego specjalisty do spraw rozwoju sieci drogowej i przygotowania inwestycji należy w szczególności :
-
planowanie rozwoju sieci drogowej powiatu, przygotowanie planów budowy, modernizacji i remontów kapitalnych dróg
-
współudział w sporządzaniu projektu budżetu Zarządu
-
prowadzenie spraw terenowo - prawnych i administracyjnych związanymi z planowanymi inwestycjami
-
przygotowywanie dokumentacji technicznej na planowane roboty
-
przygotowywanie specyfikacji technicznych i kosztorysów inwestorskich do przetargów organizowanych przez Zarząd
-
koordynacja działań wykonawców robót zlecanych przez Zarząd
-
organizacja i przekazywanie placów budów
-
bieżąca kontrola wykonywanych robót
-
udział w komisji odbioru robót
-
koordynacja i kontrola realizacji porozumień z gminami
-
prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej budowy i modernizacji dróg
-
organizowanie przeglądów okresowych dróg i obiektów mostowych.
-
uzgadnianie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
§ 11
Do zakresu działania Specjalisty do spraw budowy i utrzymania dróg i obiektów mostowych należy w szczególności :
-
prowadzenie i bieżąca aktualizacja ewidencji dróg
-
aktualizacja map techniczno - eksploatacyjnych
-
prowadzenie i aktualizacja ewidencji obiektów mostowych
-
prowadzenie okresowych przeglądów dróg i obiektów mostowych
-
przygotowanie dokumentów i prowadzenie spraw związanych z pozwoleniami na budowę
-
prowadzenie spraw związanych z przeglądami technicznymi budynków, instalacji i planowanie remontów budynków
-
opracowywanie bieżących informacji o drogach
-
opracowywanie planów zimowego utrzymania dróg
-
udział w bieżących odbiorach robót
-
prowadzenie bieżącej ewidencji robót utrzymaniowych
-
sporządzanie sprawozdawczości dotyczącej budynków, oraz bieżącego utrzymania dróg i mostów
-
ewidencjonowanie projektów organizacji ruchu dla dróg powiatowych i gminnych
-
uzgadnianie i wydawanie warunków do dokumentacji na roboty obce prowadzone w pasie drogowym, lub w jego sąsiedztwie.
§ 12
Do zakresu działania Specjalisty do spraw ochrony pasa drogowego i zamówień publicznych
należy w szczególności :
-
przyjmowanie i analiza wniosków w sprawie zajęcia pasa drogowego
-
przygotowanie opinii i decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego na cele związane z gospodarką drogową
-
przygotowanie zezwoleń na budowę zjazdów z dróg
-
prowadzenie ewidencji i decyzji w sprawach reklam w pasie drogowym
-
prowadzenie i analiza pomiarów ruchu drogowego
-
prowadzenie spraw związanych z pomiarem hałasu i zanieczyszczeń
-
przygotowanie merytoryczne i organizacyjne prowadzonych przez Zarząd przetargów, zgodnie z Ustawą o zamówieniach publicznych
-
przygotowanie odbiorów robót związanych z zajęciem pasa drogowego
-
sporządzanie projektów umów na roboty i usługi
-
przygotowywanie zamówień na roboty i usługi doraźne
-
bieżąca aktualizacja stawek za zajęcie pasa drogowego
-
prowadzenie zagadnień związanych z ruchem pojazdów nie normatywnych na sieci drogowej
-
prowadzenie spraw związanych z wykorzystywaniem dróg w sposób szczególny
-
prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska.
§ 13
Do zakresu działania Kierownika Sekcji bieżącego utrzymania i ochrony dróg i mostów należy w szczególności :
-
planowanie zakresem remontów nawierzchni drogowych, obiektów i innych elementów pasa drogowego
-
bieżące przeglądy dróg, oznakowania i obiektów mostowych
-
dokonywanie objazdów dróg i prowadzenie obowiązującej dokumentacji
-
planowanie i prowadzenie bieżącego utrzymania zieleni, oraz wycinki i nasadzeń zadrzewienia
-
prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości w pasie drogowym
-
kontrola i odbiór robót wykonywanych w pasie drogowym, oraz związanych z gospodarką drogową
-
prowadzenie magazynów i rozliczanie materiałów
-
określanie zadań dla brygady patrolowej i kontrola ich wykonania, wraz z ewidencjonowaniem ich wykonania
-
prowadzenie zimowego utrzymania dróg
-
prowadzenie zagadnień związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, oraz ochroną przeciwpożarową w Zarządzie i na drogach
-
prowadzenie zagadnień związanych z pracą transportu i sprzętu.
Rozdział 3
Przepisy końcowe
§ 14
Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu winny być wprowadzone w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
§ 15
Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Zarząd Powiatu w Jarocinie.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Jarosław Kapcińskidata wytworzenia: 2014-07-17
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2014-07-17 11:24
- zmodyfikował: brak informacjiostatnia modyfikacja: 2014-07-17 11:25
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 3698
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2014-07-17 11:25:56